2021
- Karjalainen, Satu: Doing joy: performances of joy in children’s relations in early childhood and education settings
- Koivuniemi, Marika: Student interpretations of their self-regulated learning in individual and collaborative learning situations
- Kokko, Marjut: Kohti uudenlaista opettajuutta: yhteisopettajuus edistämässä opettajien yhteistyötä ja inkluusiota kouluissa
- Mäenpää, Kati: Motivation regulation and study well-being during nurse education studies
- Nykänen, Helena: Veteen piirretty viiva : opettajien ja rehtoreiden kokemuksia tehostetun tuen toteutumisesta perusopetuksen alakoulussa
- Pellikka, Anne: Pre-service primary school teachers’ teacher identity development in the context of science education
- Saari, Maria: Animals as stakeholders in education: towards an educational reform for interspecies sustainability
- Sobocinski, Marta: Patterns of adaptive regulation in collaborative learning: a multimodal methodological approach
- Viitasaari, Markku: How to deal with the syntonic comma in music education?: recognition, preferences of usage, and utility
2020
2019
2018
- Juutinen, Jaana: Inside or outside? Small stories about the politics of belonging in preschools
- Knihtilä Aila: Eetoksena hyvyys ja kauneus. Taiteilija ja musiikkikasvattaja Anna-Liisa Antila-Kaljusen toimintaelämäkerta
- Mertala, Pekka: Two worlds collide? Mapping the third space of ICT integration in early childhood education
- Mertaniemi, Seija: Seitsemäsluokkalaisten kerrontaa kirjoittamisestaan opetusta eheyttävässä moniaineprojektissa
- Pihkala, Suvi: Touchable matters: reconfiguring sustainable change through participatory design, education, and everyday engagement for non-violence
- Rene, Suša: Social cartographies of internationalization of higher education in Canada. A study of exceptionalist tendencies and articulations
- Tuomisto, Timo: Kansanopistopedagogiikka kolmessa kristillisessä kansanopistossa
- Välitalo, Riku: The Philosophical Classroom: balancing educational purposes
2017
- Irjala, Marja: Osallinen, syrjässä, marginaalissa, onnellinen? Tutkimus oppisopimuskoulutuksen erityisopiskelijoista Suomessa ja Saksassa
- Kurki, Kristiina: Young children’s emotion and behaviour regulation in socio-emotionally challenging situations
- Lassila, Erkki: Tensions in the relationships: exploring Japanese beginning teachers’ stories
- Rönkä, Anna Reetta: Experiences of loneliness from childhood to young adulthood : study of the Northern Finland Birth Cohort 1986
- Smeds, Pia: Ruokakasvatus – kestävyys, ruoka ja oppiminen
2016
- Jokela, Nina: Saksan ääntäminen laulusarjassa Frauenliebe und Leben: tutkimuskohteena eksperttilaulajat
- Kestilä, Sointu: Nuoreksi aikuiseksi epävakaassa kasvuympäristössä: nuorten kokemuksia arjessa selviytymisestä ja kasvuolosuhteista lastensuojelulapsena
- Knihtilä, Aila: Eetoksena hyvyys ja kauneus: taiteilija ja musiikkikasvattaja Anna-Liisa Antila-Kaljusen toimintaelämäkerta
- Kontturi, Heikki: Oppimisen itsesäätelyn ilmeneminen ja kehittymisen tukeminen alakoulun oppimiskontekstissa
- Mykkänen, Arttu: Young children’s success in learning situations: actions, views and appraisals in learning contexts
- Oikarinen, Juho: Technology-enhanced statistics learning experiment: a case study at upper secondary level
- Palmgren-Neuvonen, Laura: Social interaction in the context of new literacies: pedagogical potentials of publishing-oriented learner-generated video production
- Sulkakoski, Marjut: ”Ihan vaan perusasiat pitää osata hyvin”: ammattikorkeakoulujen insinööriopiskelijoille lukion kokemusten pohjalta rakentunut matematiikkakuva
- Suša, Rene: Social cartographies of internationalization of higher education in Canada: a study of exceptionalist tendencies and articulations
- Watanabe, Ryoko: Listening to the voices of dementia: the therapist’s teaching-learning process through co-construction of narrative and the triadic relationship with Alzheimer’s disease sufferers
2015
- Alasuutari, Hanna: Towards more ethical engagements in North–South education sector partnerships
- Kaukko, Mervi: Participation in and beyond liminalities: action research with unaccompanied asylum-seeking girls
- Kinnunen, Susanna: How are you? The narrative in-between spaces in young children’s daily lives
- Mäki, Päivi: Opettajana ja kehittäjänä: vertaismentorointiryhmässä kehittäjäopettajan ammatillista identiteettiä kertomassa
- Määttä, Elina: Setting young children up for success: approaching motivation through children’s perceptions of their ability
- Pesonen, Jaana: Multiculturalism as a challenge in contemporary Finnish picture books: reimagining sociocultural categories
- Pudas, Anna-Kaisa: A moral responsibility or an extra burden? A study on global education as part of Finnish basic education
- Räisänen, Sari: Changing literacy practices: a becoming of a new teacher agency
- Sitomaniemi-San, Johanna: Fabricating the teacher as researcher: a genealogy of academic teacher education in Finland
2014
- Bruce Judy: Framing ethical relationality in teacher education. Possibilities and challenges for global citizenship and service-learning in the physical education curriculum in Aotearoa/New Zealand
- Hanhela, Teemu: Educational perspectives on recognition theory
- Kaunisto, Saara-Leena: ”Täällä sai puhua sen, mitä kenties muualla ei”: opettajien vertaisryhmä kerronnallisena ympäristönä
- Lutovac, Sonja: From memories of the past to anticipations of the future: pre-service elementary teachers’ mathematical identity work
- Malmberg, Jonna: Tracing the process of self-regulated learning –students’ strategic activity in g/nStudy learning environment
- Näykki, Piia: Affective and effective collaborative learning: process-oriented design studies in a teacher education context
- Rantanen, Antti: Development of methodology for assessing counseling interactions: developing the Counselor Response Observation System and assessing applicability of heart rate variability to the measurement of client emotions during verbal reporting
- Salo, Raimo: Opettajien osaamisen ja opetuksen kehittäminen perusopetukseen valmistavassa opetuksessa
- Suorsa, Teemu: Todellisinta on mahdollinen: systeeminen ja subjektitieteellinen näkökulma kasvatuspsykologiseen kokemuksen tutkimukseen
- Villanen, Heli: Our place, my future and their project: reflecting children’s lifeworld in education for sustainable development
- Virkkula, Esa: ”Soittaminen ammattilaisen kanssa on paras tapa oppia”: työpajaperustainen työssäoppiminen muusikoiden ammatillisessa koulutuksessa
2013
- Alanko, Anu: Osallisuusryhmä demokratiakasvatuksen tilana: tapaustutkimus lasten ja nuorten osallisuusryhmien toiminnasta Oulussa
- Autti, Outi: Valtavirta muutoksessa: vesivoima ja paikalliset asukkaat Kemijoella
- Belt, Aino: Kun työrauha horjuu: kotitalousopettajien käsityksiä työrauhahäiriöistä ja niiden taustatekijöistä
- Erkkilä, Tuomas: Pedagogiikka Tapiolan kuorossa ja Kari Ala-Pöllänen yhteistoiminnallisena lapsikuoronjohtajana
- Kontio, Mari: Jaetun ymmärryksen rakentuminen moniammatillisten oppilashuoltoryhmien kokouksissa
- Kovalainen, Minna: The social construction of learning and teaching in a classroom community of inquiry
- Oinas-Kukkonen, Heikki: Alkoholistin ja hänen läheisensä samanaikainen toipuminen vapauttavana oppimisprosessina Minnesota-hoidossa
- Pääkkönen, Leena: Nuorten musisointiprosessi koulussa toteutetussa konserttiprojektissa: musiikkiluokkalaisten kertomukset yhdessä tekemisestä
- Vuopala, Essi: Onnistuneen yhteisöllisen verkko-oppimisen edellytykset: näkökulmina yliopisto-opiskelijoiden kokemukset ja verkkovuorovaikutus
2012
- Heikkinen, Mervi: Sexist harassment as an issue of gender equality politics and policies at university
- Kontio, Kimmo: Luonto ja sivistys Jean-Jacques Rousseaun kasvatusajattelussa: tutkielma Émilestä
- Koskela, Jani: Discontinuity as theoretical foundation to pedagogy: Existential phenomenology in Otto Friedrich Bollnow’s philosophy of education
- Laru, Jari: Scaffolding learning activities with collaborative scripts and mobile devices
- Leinonen, Rauni: Ammattikorkeakoulupedagogiikan kehittäminen: Opiskeluorientaatiot ja opinnäytetyön vertaistilanteet opiskelijoiden asiantuntijuuden kehittymisen tukena
- Louhela, Virpi: Kuulluksi tulemisen pedagogiikka kaikille yhteisessä koululiikunnassa
- Varis, Markku: Kielikäsitys yläkoulun äidinkielen oppikirjoissa
- Viljamaa, Elina: Lasten tiedon äärellä: äidin ja lasten kerronnallisia kohtaamisia kotona
2011
- Bluemink, Johanna: Virtually face to face: enriching collaborative learning through multiplayer games
- Brėdikytė, Milda: The zones of proximal development in children’s play
- Lanas, Maija: Smashing potatoes – challenging student agency as utterances
- Stevenson, Blair: Reflecting on culture in the classroom: complexities of navigating third spaces in teacher education
- Strauss, Hannah: For the Good of Society: public participation in the siting of nuclear and hydro power projects in Finland
- Törmä, Tiina: Juovasta äidistä raittiiksi äidiksi – alkoholismista toipumisen prosessi äitien kertomana
- Uitto, Minna: Storied relationships: Students recall their teachers
2010
- Hurme, Tarja-Riitta: Metacognition in group problem solving—a quest for socially shared metacognition
- Huuki, Tuija: Koulupoikien statustyö väkivallan ja välittämisen valokiilassa
- Järvenoja, Hanna: Socially shared regulation of motivation and emotions in collaborative learning
- Jokikokko, Katri: Teachers’ intercultural learning and competence
- Juntunen, Anne-Leena: Uusia työtapoja päiväkotityöhön: tutkimus sosionomi (AMK) -koulutuksen asiakastyön harjoittelusta
- Manninen, Sari: ”Iso, vahva, rohkee – kaikenlaista”: maskuliinisuudet, poikien valtahierarkiat ja väkivalta koulussa
- Rautio, Pauliina: Writing about everyday beauty in a northern village: an argument for diversity of habitable places
- Udd, Anssi-Pekka: Pedagogiikan konstruktivistinen orientaatio opettajaksi opiskelevien kokemana
Linkki Oulun yliopiston julkaisutietokantaan.